Sunday, January 25, 2015

လစာတိုးသင့္၊ မတိုးသင့္

လစာတိုးသင့္၊ မတိုးသင့္
(ႏိုင္ငံတကာလစာနွင့္အညီတိုးေပးသင့္ပါသည္။)

ဒီေန႔ညေနမွာသမၼတရုံး၀က္ဆိုဒ္မွာ၀န္ထမ္းေတြရဲ႕လစာတိုးသင့္မတိုးသင့္နဲ႔ပါတ္သက္ၿပီး
 ျပည္သူေတြရဲ႕သေဘာထားဆိုၿပီး မဲေကာက္ခံေနတာေတြ႕ရပါတယ္။
က်မနဲ႔ဘ၀တူ၀န္ထမ္းညီအကိုေမာင္နွမေတြကိုယ္စား က်မဒီစာကိုေရးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

၀န္ထမ္းေကာင္းမွနိုင္ငံေကာင္းပါမယ္။

၀န္ထမ္းေကာင္းမ်ားရရွိေစရန္နွင့္ပညာတတ္မ်ားပညာရွင္မ်ားနိုင္ငံျခားသို႔ထြက္ခြာျခင္းမွ
ကင္းေ၀းေစရန္နိုင္ငံတကာလစာနႈန္းမ်ားနွင့္အညီမက္ေမာေလာက္ေအာင္တိုးေပးသင့္ပါတယ္။
 နိုင္ငံတကာလစာနႈန္းနဲ႔အညီ သို႔မတိမ္းမယိမ္းတိုးေပးျခင္း မရွိဘဲ ျပည္ပေရာက္ပညာရွင္မ်ား
အမိနိုင္ငံသို႔ျပန္လာၾကပါဆိုရုံမ်ွနွင့္ေတာ့ ျပန္လာၾကမည္မဟုတ္ပါ။ ျပန္မလာ၍နိုင္ငံခ်စ္စိတ္မရွိဟူ၍
သတ္မွတ္လို႔မရပါ။ လုပ္ခလစာကြာျခားခ်က္သည္ အဆ၂၀၊ ၃၀ကြာျခားေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔အျပင္ ၄င္းပညာတတ္မ်ားကိုမွီခိုေနေသာ မိသားစု၊ မိဘ၊ ေမာင္နွမမ်ားအတြက္
လူတန္းေစ့ေနနိုင္ရန္နွင့္ဘ၀အာမခံခ်က္ရရွိေစရန္အခ်က္မ်ားလည္းပါ၀င္ပါလိမ့္မည္။
၂% သာရွိတဲ့နိုင္ငံအလုပ္အေက်ြးျပဳ၀န္ထမ္းမ်ားကိုေတာင္လူတန္းေစ့မထားနိုင္ဘူးဆိုရင္
တနိုင္ငံလံုးတိုးတက္ဖို႔ဆိုတာမလြယ္ကူနိုင္ပါဘူး။ က်မရဲ႕အျမင္ကေတာ့ နိုင္ငံတိုးတက္ရန္
နိုင္ငံ့၀န္ထမ္းမ်ားသည္ အျပင္လုပ္ငန္းမ်ားတြင္လုပ္ေနေသာသူမ်ားထက္ပို၍အရည္အခ်င္းရွိေသာ
သူမ်ားျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ထိုသို႔ျဖစ္ေစရန္ႏုိင္ငံ၀န္ထမ္းလစာသည္အျပင္ကုမၼဏီလစာတဲ့ပို၍
မ်ားျပားေသာ မက္ေလာက္ေသာလုပ္ခလစာျဖစ္ရပါမည္။ သို႔မွသာအစိုရ၀န္ထမ္းလုပ္ခ်င္သူေပါမ်ား၍
အရည္အခ်င္းရွိသူမ်ားကိုပိုမိုစီစစ္ေ႐ြးခ်ယ္နိုင္မည္။ အဂတိလိုက္စားသူမ်ားကိုလည္း
ျပတ္ျပတ္သားသားအေရးယူနိုင္မည္။ မိသားစုလူတန္းေစ့မပူမပင္ေနနိုင္၍အဂတိလိုက္စားျခင္းမ်ား
ေလ်ာ့နည္းသြားပါလိမ့္မည္။

၀န္ထမ္းလစာတိုးဖို႔ကိုလူထုသေဘာထားေကာက္ခံေနတဲ့အခ်ိန္မွာ
ကုန္ေစ်းနႈန္းတက္သြားလိမ့္မယ္လို႔ေျပာထားတာရွိေတာ့ ၉၈%ရဲ႕မ်က္နွာကိုၾကည့္ပါ။
မတိုးေပးပါနဲ႔ဆိုတဲ့ comment ေတြကိုေတြ႕ရပါတယ္။ တကယ္voteၾကၿပီေဟ့ဆိုရင္
၂%သာရွိတဲ့က်မတို႔၀န္ထမ္းေတြခံရမွာပါ။ ၀န္ထမ္းေကာင္းေတြရဖို႔၊ အတတ္ပညာရွင္ေတြ
တိုင္းျပည္အတြက္အမႈထမ္းဖို႔ဆိုရင္ ၀န္ထမ္းလစာဟာရာထူးအဆင့္အလိုက္၊
ပညာအရည္အခ်င္းအဆင့္လိုက္နိုင္ငံတကာအဆင္မီတိုးကိုတိုးေပရပါမယ္။

ကုန္ေစ်းနႈန္းမတက္ေအာင္ထိန္းခ်ဴပ္ရမွာကအစိုးရရဲ႕တာ၀န္ျဖစ္ပါတယ္။

၂%သာ၀န္ထမ္းဘ၀ကိုေတာင္တိုးတက္ေအာင္မလုပ္နိုင္ရင္ျပည္သူလူထုအားလံုးရဲ႕
ဘ၀တိုးတက္ဖို႔ဆိုတာလံုး၀မလြယ္ကူပါဘူး။


၀န္ထမ္းတိုင္း၀န္ထမ္းတိုင္းတြင္ သူတုိ့ရဲ႕ရုန္းကန္ရသည့္ Story ေလးေတြရွိပါလိမ့္မည္။
က်မလည္းက်မရဲ႕ Story ေလးကိုေျပာျပပါရေစ။ က်မသည္ ျမန္မာျပည္မွPh.D၊ Germany မွ
Dr of Engineering နွင္ Post Doctorate မ်ားရရွိခဲ့ေသာ Double Dr ျဖစ္ၿပီးဘြဲ႕ယူၿပီး
ခ်က္ခ်င္းျပန္လာၿပီးတာ၀န္ထမ္းခဲ့ပါသည္။ ဂ်ာမနီမာစီးဒီး ကား Company ေဖာင္ေဒးရွင္းမွ
ပညာေတာ္သင္ဆုရခဲ့ျခင္းျဖစ္၍ ပညာသင္စဥ္ကာလမွာပင္ မိဘမ်ားထံသို႔တစ္လလ်ွင္
ဆယ္သိန္း၀န္းက်င္ခန္႔၄နွစ္နီးပါးကန္ေတာ့နိုင္ခဲ့ပါသည္။ ဂ်ာမနီမွDr of Engineering ရၿပီးသူျဖစ္၍
 နိုင္ငံျခားတြင္အလုပ္လုပ္မည္ဆိုပါက Dollar 5000အထက္ရမည့္အခြင့္အေရးကိုစြန္႔ပယ္ကာ။
 ဒုပါေမာကၡ ရာထူးလစာ ၂သိန္းျဖင့္ေပ်ာ္႐ႊင္စြာတာ၀န္ထမ္းခဲ့ပါသည္။ ဂ်ာမနီမွအင္ဂ်င္နီယာ
ပါရဂူဘြဲ႕ရခဲ့၍ ဒုပါေမာကၡရာထူးရျခင္းမဟုတ္ပါ။ ၂၀၀၈ေလာက္နွစ္ကုန္ပိုင္းေလာက္ကအားလံုးနွင့္
တေျပးညီတိုးခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ က်မ ၂၀၁၀မွစလို မိဘမ်ားကိုကန္ေတာ့နိုင္ျခင္းမရွိေတာ့ေသာ္လည္း
 မိဘမ်ားကက်မေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားနွင့္ေပ်ာ္႐ႊင္ေနသည္ကိုေက်နပ္္္ခဲ့ပါသည္။
က်မနွင့္ဂ်ာမနီတြင္ေတြ႕ဆံုခဲ့သည့္နိုင္ငံတကာမွသူငယ္ခ်င္းမ်ားနွင့္စကားေျပာျဖစ္ေသာအခါ၊
တစ္ခ်ိဳ႕က dollar 6000 တစ္ခ်ိဳ႕က dollar 8000 စသျဖင့္ေျပာျဖစ္ၾကေတာ့ က်မကိုေမးပါသည္။
 မင္းက Post Doctorate ေကာ Dr of Engineering ေကာ ၂ခုေတာင္ရသြားတာဆိုေတာ့ငါတို႔ထက္ပိုမ်ားမွာေပါ့။
ဘယ္ေလာက္လဲဆိုေတာ့ က်မက dollar 200ဆိုေတာ့ တစ္ေန႔စာလားတဲ့။ ဟုတ္ဘူး တစ္လစာဆိုေတာ့။
မေနာက္ပါနဲ႔တဲ့။ က်မဘယ္လိုျပန္ရွင္းျပရမွန္းမသိခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့က်မရဲ႕တပည့္ေတြကိုေက်ာင္းစာအျပင္
ဘက္စံုထူးခၽြန္ေအာင္ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရင္း ပရဟိတေတြအတူလုပ္ရင္းနဲ႔က်မရဲ႕ဆရာမဘ၀ကိုအရမ္းဘဲျမတ္နိုးခဲ့ပါတယ္။
 Europe မွာအလုပ္လုပ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းအကိုအမေတြ ကားေတြ အိမ္ေတြနဲ႔လူေနမႈအဆင့္တန္းတစ္ခုျမင့္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ
 Congratulation ပါဆိုၿပီးမုဒိတာပြားခဲ့ပါတယ္။ တကယ္လည္း၀မ္းသာခဲ့ပါတယ္။
၅နွစ္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္မွာလစာအရမ္းကြာတဲ့အတြက္ပိုင္ဆိုင္မႈအမ်ားႀကီးကြာသြားပါၿပီ။
ဒါေပမဲ့၀မ္းမနည္းခဲ့ပါဘူး။

ၿပီးခဲ့တဲ့လက ေဖေဖ ေက်ာက္ကပ္ေရာဂါစျဖစ္ေနၿပီဆိုတဲ့
ေဆးစစ္ခ်က္ထြက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာက်မအလန္႔တၾကားသတိထားမိလိုက္တာကေတာ့
က်ဴရွင္လံုး၀မျပဘဲ လစာ၂သိန္းနဲ႔ဘဲရပ္တည္ခဲ့တဲ့က်မပိုပိုလ်ွံလ်ွံဘာမွမစုမိခဲ့ဘူးဆိုတာပါဘဲ။
က်မနားလည္ထားတာကေတာ့ ေက်ာက္ကပ္ေရာဂါကေက်ာက္ကပ္ေဆးရၿပီဆို
ေငြအရမ္းကုန္ပါတယ္။
က်မဘ၀မွာက်မတန္ဖိုးအထားဆံုး၊ အခ်စ္ဆံုးကမိဘနွစ္ပါးပါ။ မိဘေလာက္ဘယ္အရာမွ
အေရးမႀကီးပါဘူး။
က်မအလိုခ်င္ဆံုးဆနၵကိုေျပာပါဆိုရင္ေဖေဖ၊ ေမေမတို႔အသက္ရာေက်ာ္ရွည္ဖို႔ပါ။
ဖေဖေရာဂါကအခုမွအစဆိုေပမဲ့ပိုဆိုးလာရင္ေရာဆိုၿပီး ေမာင္ေလး ညီမေလးနဲ႔တိုင္ပင္ပါတယ္။
ေဖေဖနဲ႔က်မက အိုေသြးပါ အဲဒီေတာ့ေဖေဖအတြက္ဆိုရင္က်မေက်ာက္ကပ္ကိုထုတ္ေပးမယ္လို႔
ဆရာ၀န္ေမာင္ေလးနဲ႔ညီမေလးကိုတိုင္ပင္တဲ့အခါ မမ အဲဒီအတြက္ပိုက္ဆံအမ်ားႀကီးလိုတယ္တဲ့။
နိုင္ငံျခားမွာခြဲစိတ္မယ္ဆိုဘယ္ေလာက္ကုန္က်မလဲ ။ ဒီမွာခြဲမယ္ဆိုရင္ဘယ္ေလာက္ကုန္မလဲတြက္ခ်က္လိုက္မိတဲ
အခါက်မ၀မ္းနည္းနာက်င္သြားပါတယ္။ က်မေက်ာက္ကပ္တင္မကက်မအသက္ပါေပးနိုင္တယ္ဆိုရင္ေတာင္
 ပိုက္ဆံကေတာ့အေရးႀကီးတဲ့အခန္းကပါ၀င္ေနပါတယ္။ နိုင္ငံအေပၚတာ၀န္ေက်ဖို႔ႀကိဳးစားရင္းနဲ႔
မိဘအေပၚတာ၀န္မေက်တဲ့သမီးတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနၿပီလားဆိုတာကို၀မ္းနည္းစြာနဲ႔ေတြးမိပါတယ္။

နိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးနွင့္အစိုးရလူႀကီးမင္းမ်ားရွင့္။
က်မေလးစားစြာျဖင့္တင္ျပအပ္ပါတယ္။
၂%သာရွိတဲ့က်မတို႔နိုင္ငံ့၀န္ထမ္းေတြကိုတိုင္းျပည္အေပၚမွာေရာ မိမိတို႔မိသားစုအေပၚမွာ
ပါတာ၀န္ေက်တဲ့ မိသားစုအေပၚမွာလူတန္းေစ့ထားနိုင္တဲ ့ ၀န္ထမ္းေကာင္းမ်ားျဖစ္ခြင့္ေပးပါလို႔
ေလးစားစြာေတာင္းဆိုအပ္ပါတယ္။

ေလးစားစြာျဖင့္
ေဒါက္တာဆုျမတ္ေ႐ႊစင္
https://www.facebook.com/DrShwesin


(ေခတ္ပညာတက္ ပညာရွင္တစ္ေယာက္ရဲ႕
ပညာ က်န္းမာ လစာ မိသားစု ဘ၀အေၾကာင္းကို ေဖာ္ၾကဴထားတာ
အရမ္းေကာင္းလို႕ post တင္ၿပီး share လိုက္တာပါ...)
ေရးသားခ်က္ေတြဟာ ဥပေဒညီညြတ္ၿပီး က်ိဳးေၾကာင္းသင့္ျမတ္တယ္.

ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ လံုး၀မသိပါဘူး၊ စကားလည္း မေျပာဘူးပါဘူး

သုိ႕ေသာ္လည္း ေခတ္ပညာတက္သူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ရင္ဖြင့္စကားသံမွသည္
အျခားေသာ ပညာရွင္မ်ားနည္းတူ ညီမွ်တဲ့ အခြင့္အေရးေတာ့ ရသင့္တယ္
၀န္ထမ္းေတြက လစာေပၚမွာမွီခိုေနရတယ္...
လစာဟာ လံုးေလာက္မႈမရွိရင္ ဘ၀ကိုဘယ္လိုရပ္တည္ရမလဲ

အဆင့္အတန္းတခုရွိတဲ့ လစာလည္း ရသင့္တယ္
၀န္ထမ္းေတြလည္း ရသင့္တယ္ ထင္လို႕ တင္ဆက္လိုက္တာပါ...

No comments:

Post a Comment